Skip to main content

Día Internacional de la Mujer: el presidente de la Xunta pide un esfuerzo para lograr la plena igualdad de las mujeres

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha apostado por "no conformarse con algunos datos positivos" y "seguir alentando todos los esfuerzos para lograr la plena igualdad entre hombres y mujeres", a las que ha erigido en "liberadoras del conjunto de la sociedad". "Existe una revolución diferente en la que no hay víctimas, una revolución que no deja perdedores, que no termina porque va consiguiendo en cada momento nuevos objetivos, la revolución femenina", ha dicho durante su intervención en el acto institucional conmemorativo del Día Internacional de la Mujer, que se celebra cada 8 de marzo.

Ante mujeres profesionales "de primera línea" en ámbitos como el deporte o las nuevas tecnologías, el máximo mandatario autonómico ha asegurado que "si el mundo se va haciendo más pacífico, tolerante, solidario y generoso, se debe a la presencia activa de un elemento nuevo que en los siglos pasados permanecía postergado, la mujer". "No es la suya una revolución que decepcione, porque en ella no hay ningún elemento de odio. Los hombres acabamos entendiendo que esta lucha no era contra nosotros, ni ajena a nosotros", ha indicado Feijóo para añadir que "la mujer abría caminos por los que también podíamos andar juntos, acercaba valores que hacían la convivencia más rica, valores que hacían de los hombres personas más aptas para una vida social basada en el diálogo".

En el acto organizado por el Gobierno gallego con motivo de la celebración del Día Internacional de la Mujer, han participado profesionales en distintos ámbitos que destacan por su meritoria carrera, como la campeona olímpica Sofía Toro, quien ha incidido en la necesidad de "luchar" para "terminar con la discriminación" y hacer del deporte "un mundo más justo". También han participado la periodista de la TVG Irene Lamas, la actriz Teté Delgado, la productora y propietaria de Vaca Films, Emma Lustres; la 'gaiteira' Susana Seivane; la chef' que cuenta con una Estrella Michelín entre sus diversos reconocimientos profesionales, Beatriz Sotelo; la vicedecana de Informática y premio Ada Byron 2013, Susana Ladra; así como la emprendedora y propietaria de la Granxa Maruxa, Marta Álvarez Outeiro.

Sobre ellas el presidente de la Xunta ha afirmado que "no son una excepción" sino "la regla en un país que cada vez incorpora más emprendedoras en los más diversos campos de actividad". "No en vano, en el último año con datos completos -2012- continuó aumentando la presencia de mujeres en la creación den nuevas iniciativas emprendedoras" y ha señalado que el porcentaje de emprendedores en Galicia según el género fue de 60% hombres y 40% mujeres en 2011, mientras que en el año 2012 el porcentaje se fue incrementando hasta representar el 51% los hombres y el 49% las mujeres.

Feijóo ha apostado por "no conformarse". "Estamos construyendo entre todos un país nuevo que mira con confianza a su futuro. Un país que se conjuga en femenino y en masculino, pero sobre todo en plural, porque en el todos tenemos cabida", ha finalizado el máximo mandatario autonómico.

Nota de prensa remitida por el Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia:

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, avogou por seguir alentando os esforzos para lograr a plena igualdade entre mulleres e homes e salientou que sen as mulleres Galicia sería “máis cativa, menos visible e estaría menos orgullosa de si mesma”.

Durante o acto institucional conmemorativo do Día Internacional da Muller, Feijóo subliñou que a revolución feminina é unha revolución diferente ás demais pola súa formulación, pero tamén pola súa continuidade. “Unha revolución diferente na que non se producen vítimas, que non deixa perdedores e que non remata porque vai acadando en cada momento novos obxectivos. Persoas invisibles que aturaran a opresión en silencio, érguense, reclaman o seu protagonismo e conseguen un cambio social por completo. É unha forza tan inxente como pacífica que atinxe por igual ás relacións sociais, á cultura, á economía e á política”, dixo, ao que engadiu que na loita pola emancipación da muller, “as oprimidas non se transforman en opresoras, senón en liberadoras do conxunto da sociedade”.

O titular da Xunta afirmou que se o mundo se vai facendo máis pacífico, máis tolerante, máis solidario e xeneroso, débese á presenza activa dun elemento novo que nos séculos pasados permanecera postergado: a muller. “Non é a súa unha revolución que decepcione porque non hai nela ningún elemento de odio. Os homes acabamos entendendo que esa loita non era contra nós, nin allea a nós. A muller abría camiños por onde tamén podiamos andar xuntos. Achegaba valores que facían a convivencia máis rica. Valores que facían dos homes persoas máis aptas para unha vida social baseada no diálogo”.

Ao longo da súa intervención, Feijóo afirmou que isto é o que se reflectiu tamén neste acto, celebrado baixo o lema inapelable: Sen mulleres non hai Galicia. E no que participaron profesionais de primeira liña no deporte, na docencia, na gastronomía, nas artes escénicas, na música, na empresa, na televisión e no periodismo: “Son –dixo en alusión ás protagonistas- a Galicia que fala en feminino singular, facéndonos máis grandes ás galegas e aos galegos”.

Así mesmo, afirmou que todas elas non son unha excepción, “senón a regra nun país que cada vez incorpora máis emprendedoras nos máis diversos campos de actividade”. Non en van, no último ano con datos completos -2012- continuou aumentando a presenza de mulleres na xeración de novas iniciativas emprendedoras. Así, a porcentaxe de emprendedores en Galicia segundo o xénero foi de 60 % homes e 39 % mulleres en 2011, mentres que no ano 2012 a porcentaxe foise estreitando: 51 % homes e 49 % mulleres.

Non obstante, e diante destas cifras, Feijóo avogou por non conformarnos. “Estamos a construír entre todos un país novo que mira con confianza ao seu futuro. Un país que se conxuga en feminino e en masculino, pero sobre todo en plural porque nel todos temos cabida”, concluíu.

Fotografía: Gabinete de Comunicación de la Xunta de Galicia
R.